Drukuj

Szanowni Państwo!

Informujemy, że w dniu 12 sierpnia 2025 roku zostało zawarte porozumienie pomiędzy Wojewodą Lubuskim a Lubuskim Kuratorem Oświaty w sprawie powierzenia zadania dotyczącego udzielania wsparcia w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży objętych Rządowym programem wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła” w latach 2025 – 2027.

Wobec powyższego Lubuski Kurator Oświaty ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania na zatrudnienie asystenta w 2025 roku w ramach Modułu I, tj. pomoc asystenta.

Asystent realizuje zadania, o których mowa w art. 165 ust. 8a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.

Odbiorcy wsparcia:

Warunkiem uzyskania dofinansowania na zatrudnienie asystenta jest realizowanie w danej szkole objętej wsparciem obowiązku szkolnego albo obowiązku nauki przez co najmniej jednego ucznia lub jedną uczennicę z Ukrainy na dzień złożenia wniosku o udzielenie dofinansowania na zatrudnienie asystenta.

 Uczniowie i uczennice z Ukrainy muszą spełniać następujące warunki:

Organami prowadzącymi szkoły uprawnionymi do składania wniosków są:

Środki na dofinansowanie zatrudnienia asystenta:

Wsparcie finansowe jest udzielane w formie dotacji dla organu prowadzącego szkołę.

Organ prowadzący szkołę może otrzymać dofinansowanie na zatrudnienie jednego lub większej liczby asystentów dla każdej szkoły wskazanej na liście szkół zakwalifikowanych do otrzymania wsparcia.

Zatrudnienie asystenta odbywa się zgodnie z następującymi zasadami:

Z uwagi na specyfikę potrzeb, asystenci są zatrudniani oddzielnie:

Warunek otrzymania wsparcia:

Organ prowadzący szkołę nie może otrzymać środków na zatrudnienie asystenta w danej szkole w ramach ogłoszonego naboru wniosków, jeżeli otrzymał na ten cel (na zatrudnienie tego samego asystenta w tym samym czasie) środki publiczne pochodzące z innych źródeł.

 

Wzór wniosku:

Wzór wniosku jest dostępny na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej pod adresem:

https://www.gov.pl/web/edukacja/rzadowy-program-wyrownywania-szans-edukacyjnych-dzieci-i-mlodziezy-przyjazna-szkola

Wypełnione i podpisane wnioski o udzielenie dofinansowania na zatrudnienie asystenta międzykulturowego (składanego w ramach Modułu 1) należy składać do Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim w nieprzekraczalnym terminie do 3 września 2025 r. (liczy się data wpływu do Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim).

W przypadku podpisu Wniosku organu prowadzącego oraz Załącznika nr 1 do wniosku - Informacja na temat planowanego okresu zatrudnienia oraz wymiaru etatów asystentów międzykulturowych zatrudnionych w szkole przez osobę inną niż osoba upoważniona należy dołączyć kserokopię pełnomocnictwa osoby upoważnionej do podpisywania dokumentów, potwierdzonego za zgodność z oryginałem.

Wnioski należy przesyłać do Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim w wersji papierowej na adres:

Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
ul. Jagiellończyka 10
66-400 Gorzów Wielkopolski

lub

drogą elektroniczną (e-PUAP lub e-Doręczenia) na adres Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim (dokumenty podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym).

Prosimy o zwrócenie uwagi, czy wszystkie wymagane dokumenty zostały podpisane
i przesłane!

Szczegółowe informacje na temat Rządowego programu „Przyjazna szkoła” można odnaleźć na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej pod wskazanym powyżej linkiem.

 

logo

Brak załączników.

Opis zmian Data Osoba Porównaj
Artykuł został utworzony. środa, 13 sierpień 2025 12:53 Adam Bawer