Warning: Attempt to read property "id" on null in /var/www/bipnew/components/com_govarticle/views/category/view.html.php on line 282
ROOT
Informujemy o możliwości wnioskowania o wsparcie finansowe w ramach nowego programu rządowego „Cyfrowy uczeń”. Program opiera się na założeniu, że jednym z zasadniczych zadań współczesnej szkoły jest rozwijanie kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli przez wykorzystywanie w procesie dydaktycznym nowoczesnych pomocy dydaktycznych, w tym rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję, wybranych przez szkoły zgodnie z ich zdefiniowanymi potrzebami.
Program ma również wesprzeć szkoły w personalizacji wyposażenia, które otrzymały w ramach inwestycji C2.2.1 „Wyposażenie szkół/instytucji w odpowiednie urządzenia
i infrastrukturę ICT w celu poprawy ogólnej wydajności systemów edukacji” KPO (pracownie STEM i AI). Program ma również wspierać placówki oraz placówki prowadzone przez ministrów właściwych. Pozwoli to na stworzenie skutecznego ekosystemu edukacji cyfrowej, o którym mowa w PCTE.
Program będzie realizowany w okresie od dnia 10 września 2025 r. do dnia 30 listopada 2029 r. i będzie obejmował cztery lata szkolne: 2025/2026, 2026/2027, 2027/2028 i 2028/2029. Wsparcia finansowe będzie udzielane podmiotom określonym w Programie w latach 2025–2028.
Na program w latach 2025-2028 przewidziana jest łączna kwota 260 mln zł, z budżetu państwa, z czego 55 mln zł w latach 2025-2026 oraz 75 mln zł w latach 2027-2028. Program będzie finansowany w 80 % ze środków budżetu państwa i w co najmniej 20 % z wkładu własnego organów prowadzących szkołę.
Beneficjenci Programu i terminy ubiegania się o wsparcie:
Organy prowadzące placówki wychowania przedszkolnego mogą składać wnioski o udzielenie wsparcia finansowego w ramach Programu w latach 2025–2028.
Organy prowadzące placówki mogą składać wnioski o udzielenie wsparcia finansowego w ramach Programu w latach 2025 i 2026 r.
Dyrektorzy placówek prowadzonych przez ministrów właściwych mogą składać wnioski o
udział w Programie w 2025 r.
Organy prowadzące szkoły mogą składać wnioski o udzielenie wsparcia finansowego w ramach Programu w latach 2026–2028.
Dyrektorzy szkół prowadzonych przez właściwych ministrów oraz dyrektorzy szkół w OPREG, mogą składać wnioski o udział w Programie w latach 2026–2028.
Harmonogram Programu w roku 2025:
- dyrektorów placówek wychowania przedszkolnego i placówek – do ich organów prowadzących oraz dyrektorów placówek prowadzonych przez ministrów właściwych – do tych ministrów – do 18 września br.;
- organy prowadzące składają wnioski do wojewodów – do 22 września br.;
- kwalifikacja wniosków przez wojewodów – do 25 września br.;
- przekazanie środków finansowych na zakup pomocy dydaktycznych – do końca października 2025r.
Kwota wsparcia finansowego:
Maksymalna kwota wsparcia finansowego, jaką organ prowadzący może uzyskać
w odniesieniu do danej placówki wychowania przedszkolnego, jest uzależniona od liczby dzieci w tej placówce i wynosi w przypadku placówki liczącej:
- nie więcej niż 100 dzieci 15 000 zł;
- od 101 do 200 dzieci 30 000 zł;
- więcej niż 200 dzieci 45 000 zł.
Maksymalna kwota wsparcia finansowego, jaką organ prowadzący może uzyskać
w odniesieniu do danej szkoły podstawowej lub szkoły w ORPEG jest uzależniona od liczby uczniów w tej szkole i wynosi w przypadku szkoły podstawowej lub szkoły w ORPEG liczącej:
- nie więcej niż 100 uczniów 30 000 zł;
- od 101 do 300 uczniów 45 000 zł;
- od 301 do 600 uczniów 60 000 zł;
- od 601 do 1000 uczniów 75 000 zł;
- więcej niż 1000 uczniów 100 000 zł.
Maksymalna kwota wsparcia finansowego, jaką organ prowadzący może uzyskać w odniesieniu do danej szkoły ponadpodstawowej, jest uzależniona od liczby uczniów w tej szkole i wynosi w przypadku szkoły liczącej:
- nie więcej niż 100 uczniów 30 000 zł;
- od 101 do 300 uczniów 45 000 zł;
- od 301 do 600 uczniów 60 000 zł.
- od 601 do 1000 uczniów 75 000 zł;
- więcej niż 1 000 uczniów 100 000 zł.
Maksymalna kwota wsparcia finansowego w odniesieniu do danej placówki lub placówki prowadzonej przez ministra właściwego wynosi 75 000 zł.
Do wkładu własnego organów prowadzących zalicza się:
- wkład finansowy, który został przeznaczony przez organ prowadzący placówkę wychowania przedszkolnego, szkołę lub placówkę na zakup sprzętu, pomocy dydaktycznych lub narzędzi określonych w § 3 ust. 1–3 objętych wnioskiem o udział w Programie, wydatkowany w roku złożenia wniosku o udział w Programie;
- wkład rzeczowy w formie sprzętu komputerowego, pomocy dydaktycznych lub narzędzi z zakresu nowoczesnych technologii, wykorzystywanych jako pomoce dydaktyczne, zakupionych w roku złożenia wniosku o udział w Programie, ale nie później niż do dnia złożenia wniosku o udział w Programie.
Zachęcamy do bieżącego śledzenia strony internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej
i Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim.
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Adam Bawer
- Wytworzony przez: Paulina Domańska (Starszy specjalista)
- Nadrzędna kategoria: Programy rządowe
- Kategoria: Cyfrowy Uczeń
- Odsłony: 44
Szanowni Państwo!
Lubuski Kurator Oświaty ogłasza otwarty konkurs ofert na wybór operatora wojewódzkiego, w ramach Rządowego programu „Przyjazna szkoła” na lata 2025-2027 (moduł 2.: Dobrostan społeczności szkolnej), którego zadaniem będzie wsparcie na poziomie regionalnym w województwie lubuskim w obszarze różnorodnych form wsparcia na rzecz dobrostanu społeczności szkolnej w szkołach określonych w § 4 ust. 1 rozporządzenia, w których obowiązek szkolny albo obowiązek nauki realizują uczniowie z Ukrainy, o których mowa w § 2 ust. 1 rozporządzenia (§ 13 ust. 1 rozporządzenia).
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Adam Bawer
- Wytworzony przez: Monika Szczecińska (Starszy specjalista)
- Nadrzędna kategoria: Zamówienia publiczne
- Kategoria: Konkursy ofert
- Odsłony: 52
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Adam Bawer
- Wytworzony przez: Burmistrz Jasienia (Burmistrz)
- Kategoria: Konkursy na stanowiska dyrektorów
- Odsłony: 580
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Adam Bawer
- Wytworzony przez: Wójt Gminy Siedlisko (Wójt Gminy Siedlisko)
- Kategoria: Konkursy na stanowiska dyrektorów
- Odsłony: 554
Szanowni Państwo!
Informujemy, że w dniu 12 sierpnia 2025 roku zostało zawarte porozumienie pomiędzy Wojewodą Lubuskim a Lubuskim Kuratorem Oświaty w sprawie powierzenia zadania dotyczącego udzielania wsparcia w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży objętych Rządowym programem wyrównywania szans edukacyjnych dzieci i młodzieży „Przyjazna szkoła” w latach 2025 – 2027.
Wobec powyższego Lubuski Kurator Oświaty ogłasza nabór wniosków o udzielenie dofinansowania na zatrudnienie asystenta w 2025 roku w ramach Modułu I, tj. pomoc asystenta.
Asystent realizuje zadania, o których mowa w art. 165 ust. 8a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe.
Odbiorcy wsparcia:
Warunkiem uzyskania dofinansowania na zatrudnienie asystenta jest realizowanie w danej szkole objętej wsparciem obowiązku szkolnego albo obowiązku nauki przez co najmniej jednego ucznia lub jedną uczennicę z Ukrainy na dzień złożenia wniosku o udzielenie dofinansowania na zatrudnienie asystenta.
Uczniowie i uczennice z Ukrainy muszą spełniać następujące warunki:
- ich pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest uznawany za legalny na podstawie ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa albo którzy przybyli na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej z terytorium Ukrainy od dnia 24 lutego 2022 r. w związku z działaniami wojennymi prowadzonymi na terytorium tego państwa i których pobyt na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest uznawany za legalny na podstawie ustawy z dnia
12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2024 r. poz. 769, 1222 i 1688 oraz z 2025 r. poz. 619, 621 i 622); - realizują obowiązek szkolny albo obowiązek nauki w polskim systemie oświaty w:
- publicznej lub niepublicznej szkole podstawowej;
- publicznej lub niepublicznej szkole artystycznej realizującej kształcenie ogólne
w zakresie szkoły podstawowej; - publicznej lub niepublicznej szkole ponadpodstawowej (liceum ogólnokształcącym, technikum, branżowej szkole I stopnia, szkole specjalnej przysposabiającej do pracy);
- publicznej lub niepublicznej szkole artystycznej realizującej kształcenie ogólne
w zakresie liceum ogólnokształcącego;
- zostali wpisani na listę uczniów w szkołach, o których mowa powyżej.
Organami prowadzącymi szkoły uprawnionymi do składania wniosków są:
- jednostki samorządu terytorialnego;
- osoby prawne inne niż JST;
- osoby fizyczne prowadzące szkoły.
Środki na dofinansowanie zatrudnienia asystenta:
Wsparcie finansowe jest udzielane w formie dotacji dla organu prowadzącego szkołę.
Organ prowadzący szkołę może otrzymać dofinansowanie na zatrudnienie jednego lub większej liczby asystentów dla każdej szkoły wskazanej na liście szkół zakwalifikowanych do otrzymania wsparcia.
Zatrudnienie asystenta odbywa się zgodnie z następującymi zasadami:
- organ prowadzący, może ubiegać się o udzielenie wsparcia finansowego na dofinansowanie zatrudnienia asystenta na każdą 20-osobową grupę uczniów
z Ukrainy, którzy realizują obowiązek szkolny albo obowiązek nauki w szkole objętej wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego; - przypadku uczniów z Ukrainy pochodzenia romskiego organ prowadzący może ubiegać się o udzielenie wsparcia finansowego na dofinansowanie zatrudnienia asystenta na każdą 10-osobową grupę tych uczniów, którzy realizują obowiązek szkolny albo obowiązek nauki w szkole objętej wnioskiem o udzielenie wsparcia finansowego.
Z uwagi na specyfikę potrzeb, asystenci są zatrudniani oddzielnie:
- dla uczniów i uczennic z Ukrainy,
- oraz dla uczniów i uczennic z Ukrainy pochodzenia romskiego.
Warunek otrzymania wsparcia:
Organ prowadzący szkołę nie może otrzymać środków na zatrudnienie asystenta w danej szkole w ramach ogłoszonego naboru wniosków, jeżeli otrzymał na ten cel (na zatrudnienie tego samego asystenta w tym samym czasie) środki publiczne pochodzące z innych źródeł.
Wzór wniosku:
Wzór wniosku jest dostępny na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej pod adresem:
https://www.gov.pl/web/edukacja/rzadowy-program-wyrownywania-szans-edukacyjnych-dzieci-i-mlodziezy-przyjazna-szkola
Wypełnione i podpisane wnioski o udzielenie dofinansowania na zatrudnienie asystenta międzykulturowego (składanego w ramach Modułu 1) należy składać do Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim w nieprzekraczalnym terminie do 3 września 2025 r. (liczy się data wpływu do Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim).
W przypadku podpisu Wniosku organu prowadzącego oraz Załącznika nr 1 do wniosku - Informacja na temat planowanego okresu zatrudnienia oraz wymiaru etatów asystentów międzykulturowych zatrudnionych w szkole przez osobę inną niż osoba upoważniona należy dołączyć kserokopię pełnomocnictwa osoby upoważnionej do podpisywania dokumentów, potwierdzonego za zgodność z oryginałem.
Wnioski należy przesyłać do Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim w wersji papierowej na adres:
Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim
ul. Jagiellończyka 10
66-400 Gorzów Wielkopolski
lub
drogą elektroniczną (e-PUAP lub e-Doręczenia) na adres Kuratorium Oświaty w Gorzowie Wielkopolskim (dokumenty podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym).
Prosimy o zwrócenie uwagi, czy wszystkie wymagane dokumenty zostały podpisane
i przesłane!
Szczegółowe informacje na temat Rządowego programu „Przyjazna szkoła” można odnaleźć na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej pod wskazanym powyżej linkiem.
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Adam Bawer
- Wytworzony przez: Ewelina Błauciak (Starszy specjalista)
- Nadrzędna kategoria: Programy rządowe
- Kategoria: Przyjazna szkoła
- Odsłony: 66